Kuo svarbus selenas?

SelenasKas gi tas selenas ir, kuo jis svarbus? Tai daugelio žmonių užduodamas klausimas, nes vis dažniau galime išgirsti apie būtinumą jo gauti su maistu ar maisto papildų pavidalu. Pagrindinė jo savybė – imuninės sistemos pajėgumo didinimas. Be to, yra ir daugiau puikių savybių.

Viena iš plačiai žinomų teigiamų seleno savybių yra ta, kad jo vartojimas kartu su tokiais vitaminais, kaip A ir C, padeda organizmui apsiginti nuo toksinų poveikio, kas reiškia, kad apsaugo nuo vėžio. Taip pat jų vartojimas gali padėti stabdyti ląstelių senėjimo procesus. Taip pat seleno vartojimas dėka tokių puikių savybių, kaip senėjimo stabdymas ir uždegimų slopinimas, gali apsaugoti ir nuo kraujagyslių pažeidimų, kas suprantama ir kaip infarkto rizikos mažinimas ar insulto rizikos mažinimas.

Šiuo metu daugeliui porų aktualus klausimas susijęs su vaisingumu. Vis daugiau kalbama apie nevaisingumo problemas, todėl galima paminėti ir seleną. Vyrų gyvenimo būdas susijęs su dideliu stresu ir prasta mityba, o tai lemia ir organizmo atsparumo sumažėjimą. Todėl norint palaikyti sveiką lytinę sistemą, reikia vartoti seleno papildus.

Seleną reikia vartoti pagal nustatytas normas. Nuo 14 metų suvartoti per dieną reikia 55 mikrogramus. Tiesa, priklausomai nuo sveikatos ar individualių organizmo savybių gali prireikti didesnių normų, pavyzdžiui, nėščiosioms ar maitinančioms krūtimi moterims bei senyvo amžiaus žmonėms seleno poreikis padidėja. Dėl padidinto kiekio seleno reikia kreiptis pas gydytoją, kuris patars, kokį kiekį reikia vartoti.

Kokiu atveju trūksta seleno? Teigiama, kad tiems, kurie sveikai maitinasi visaverčiu maistu šis trūkumas negresia, tačiau tiems, kurie riboja jūros gėrybių ir mėsos produktų vartojimą, derėtų pasitikrinti ar netrūksta seleno. Didžiausias trūkumas seleno yra tose vietovėse, kuriose dirvožemyje jo yra mažai. Galima tik paminėti, kad didžioji dalis Europos dirvožemių turi mažą kiekį seleno. Nepamirškite, kad selenas gaunamas su tokiais maisto produktais, kaip jūros gėrybės, jūrinės žuvys, gyvulių kepenys. Taip pat seleno yra tam tikroje mėsoje, grūdų patiekaluose, pieno produktuose ir kiaušiniuose. Nevalgantiems gyvūninės kilmės maisto produktų, reikia vartoti ne tik grūdų produktus, bet ir riešutus bei saulėgrąžas. Jei maisto produktų vartojimas neužtikrina pakankamą kiekį seleno, tai reikėtų įsigyti ir vartoti seleno papildus. Dabar parduodama labai daug įvairių papildų su selenu, todėl rinktis yra iš ko. Svarbu tik pasirinkti kokybiškus maisto papildus ir vartoti taip, kaip priklauso.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *